Εάν έχεις χρησιμοποιήσει ποτέ την Google ή κάποια άλλη μηχανή αναζήτησης για να αναζητήσεις επιχειρήσεις, σίγουρα έχεις παρατηρήσει ότι συχνά ξεπροβάλλουν καταχωρίσεις με τη διεύθυνση, τον αριθμό τηλεφώνου τους και άλλες παρόμοιες χρηστικές πληροφορίες.
Αν διεξάγεις την ίδια αναζήτηση σε μια κινητή συσκευή, θα δεις ότι η σειρά προτεραιότητας με την οποία εμφανίζονται συνήθως οι επιχειρήσεις, βασίζεται στο κριτήριο της εγγύτητάς τους προς εσένα.
Οι περισσότερες online καταχωρήσεις φαίνονται και λειτουργούν κάπως έτσι, ωστόσο αντιστρόφως ανάλογο είναι το ποσοστό των επιχειρήσεων που τις εκμεταλλεύονται, πράγμα που ίσως σημαίνει σημαντική απώλεια των δυνητικών πελατών τους.
Σύμφωνα με την Google, το 50% των ανθρώπων που έχουν πραγματοποιήσει μια αναζήτηση με τοπικό ενδιαφέρον στο smartphone τους, επισκέφθηκε ένα κατάστημα μέσα στην ίδια μέρα. Το ίδιο ισχύει και για το 34% των χρηστών που αναζήτησαν μια επιχείρηση σε έναν σταθερό υπολογιστή ή tablet.
Εκτός από την Διαφήμιση στην Google, υπάρχουν αρκετοί online κατάλογοι που παρέχουν δυνατότητα καταχώρισης, συμπεριλαμβανομένων των τοπικών καταλόγων και πανελλαδικών καταλόγων.
Αλλά, εάν δεν είσαι ακόμα σίγουρος γιατί μια καταχώριση στο διαδίκτυο είναι καλή ιδέα, διάβασε παρακάτω μερικούς από τους λόγους για τους οποίους η εταιρεία σου επωφελείται από την παρουσία της σε έναν Online Επαγγελματικό Κατάλογο.
Online Επαγγελματικοί Κατάλογοι: Πως θα σε βοηθήσουν
1. Αύξηση της αναγνωρισιμότητας του brand σου
Καταχωρώντας την επιχείρησή σου online, επιτρέπεις σε περισσότερους ανθρώπους να γνωρίζουν ότι υπάρχεις, ιδιαίτερα αν έχουν ήδη ενδιαφερθεί και ψάχνουν για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρεις online.
Για παράδειγμα, αν εμπορεύεσαι ανταλλακτικά αυτοκινήτου, τότε κάποιος που αναζητά ανταλλακτικά στην πόλη σου ή στην περιοχή σου μέσω ενός online directory, έχει την ευκαιρία μεταξύ άλλων:
- Να γνωρίσει την ύπαρξη της εταιρείας σου
- Να βρει στοιχεία επικοινωνίας με αυτήν
- Να βρει πληροφορίες για την τοποθεσία της εταιρείας σου και τον τρόπο πρόσβασης σε αυτή
- Να βρει πληροφορίες για τις δραστηριότητες της εταιρείας σου
- Να διαβάσει reviews για αυτήν από άλλους πελάτες, κτλ
- Tips για Digital Marketing στο Email σου
- Το email σου
Ακόμα και αν κανείς δεν αγοράσει από εσένα αμέσως, μπορεί να επισκεφτεί την επιχείρησή σου σε μεταγενέστερη ημερομηνία.
Ωστόσο, αν την ώρα που ο χρήστης αναζητά για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου σε έναν τέτοιο online κατάλογο η επιχείρησή σου δεν περιλαμβάνεται σε αυτόν, δεν έχει καμία ελπίδα να την ανακαλύψει.
Με αυτόν τον τρόπο, κάθε φορά που κάποιος σε αναζητά online, θα είναι σε θέση να μαθαίνει τη δραστηριότητα και τα χαρακτηριστικά της επιχείρησής σου, αλλά πολύ περισσότερο πώς οι πελάτες σου τα αντιλαμβάνονται πριν από την επίσκεψή τους στο χώρο σου.
2. Πελάτες κομμένοι και ραμμένοι στα μέτρα της τοπικής αγοράς σου!
Σύμφωνα με την Google, τέσσερις στους πέντε καταναλωτές επιθυμούν οι διαφημιστικές καμπάνιες που βλέπουν να είναι προσαρμοσμένες στα παρακάτω:
- στις ανάγκες που εκδηλώνουν στην αναζήτησή τους
- στην τοποθεσία που βρίσκονται ή ψάχνουν
- Συγκεκριμένα, το 60% των καταναλωτών δηλώνει ότι είναι σημαντικό σε μια online διαφήμιση να περιλαμβάνεται η διεύθυνση, ο αριθμός τηλεφώνου, η δρομολόγηση και ένα call–to–action όπως «Κλήση Τώρα», ειδικά σε κινητές συσκευές.
Έτσι, ακόμα και αν «τρέχεις» διαφημίσεις σε πιο παραδοσιακά μέσα όπως έντυποι τοπικοί κατάλογοι ή outdoor διαφήμιση, μέσω της προβολής σου έναν online κατάλογο, μπορείς να προσελκύσεις επιπλέον πελάτες online στοχευμένα και αποτελεσματικά.
3. Υψηλής ποιότητας επισκεψιμότητα (traffic) στην ιστοσελίδα σου
Εκτός από τη διεύθυνση και τον αριθμό τηλεφώνου, μια online καταχώρηση επιτρέπει στις επιχειρήσεις να φιλοξενούν στην online προβολή τους το url της ιστοσελίδας τους.
Ακόμα και αν δεν προωθείς κάποιο από τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου μέσω της ιστοσελίδας σου, η σύνδεση με αυτό θα σε βοηθήσει στα παρακάτω:
- να αυξήσεις την αναγνωρισιμότητα του brand σου
- να αυξήσεις την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σου
- την απόδοση της στις άλλες μηχανές αναζήτησης (SEO)
- Σταδιακά, όλα τα παραπάνω θα συντελέσουν στην αύξηση των πωλήσεων της επιχείρησής σου.
Επιπλέον, οι καταχωρίσεις σε έναν online επαγγελματικό κατάλογο, εμφανίζονται συνήθως μόνο σε χρήστες που ψάχνουν ενεργά να «καταναλώσουν» μια υπηρεσία ή ένα προϊόν σαν το δικό σου, πράγμα που σημαίνει ότι θα πρέπει να είναι σχετικά λιγότερο δύσκολο να μετατραπούν σε πελάτες σου.
4. Ενίσχυση της σχέσης εμπιστοσύνης (loyalty) με τον πελάτη
Μια online καταχώριση μπορεί να σε βοηθήσει να ενισχύσεις το χτίσιμο της σχέσης εμπιστοσύνης της επιχείρησής σου με τους πελάτες, μέσα από τα σχόλια και τις παρατηρήσεις που μπορούν οι χρήστες να μοιράζονται σε έναν επαγγελματικό κατάλογο.
Αν και το «άνοιγμα» σε σχόλια των πελατών μπορεί να σε τρομάζει, το να το προσπαθήσεις θα σε βοηθήσει να αναπτύξεις τις πωλήσεις σου και την αναγνωσιμότητά σου – δεδομένου ότι το 88% των χρηστών εμπιστεύονται πραγματικά τα σχόλια σαν να είναι μια προσωπική σύσταση.
Αν ανησυχείς για την αρνητική κριτική, τότε μπορείς πάντα να ακολουθήσεις τα παρακάτω βήματα για να τη διαχειριστείς:
Διάβασε τα σχόλια: Διάβασε όλες τις κριτικές και τα σχόλια άσχετα με το πόσο σκληρά μπορεί να φαίνονται, επειδή θα σε βοηθήσουν να ανακαλύψεις ιδέες για το πώς μπορεί να βελτιωθείς.
Λύσε το πρόβλημα: Αν βλέπεις ένα επαναλαμβανόμενο παράπονο σχετικά με ένα συγκεκριμένο πρόβλημα, όπως είναι η κακή εξυπηρέτηση των πελατών, τότε ασχολήσου άμεσα με το θέμα για να αποτρέψεις την κακή φήμη να διαδoθεί.
Απάντησε ευγενικά: Όταν απαντάς σε ένα σχόλιο, μην προσβάλλεις τους πελάτες αλλά αντίθετα ζήτα ευγενικά συγγνώμη και υποσχέσου να διορθώσεις το πρόβλημα.
Αρνητικά σχόλια και κριτικές μπορεί να σε βοηθήσουν να διορθώσεις προβλήματα που δεν θα μπορούσες να ανακαλύψεις ποτέ με άλλο τρόπο. Έτσι, καλό θα ήταν να τα υποδεχτείς με ανοιχτές αγκάλες, αλλά προφανώς να βεβαιωθείς ότι έχεις αρχίσει να λαμβάνεις περισσότερα θετικά σχόλια στην πορεία.